חיבור בין הנקודות: קיימות, אדריכלות, בנייה, אקדמיה

בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר פועל לקידום בנייה ירוקה במסגרות הפעילות האקדמית שלו מזה זמן רב, ויתרה מכך בשנים האחרונות, עם תהליך בניית בניין ירוק חדש לבית הספר – בניין הקפסולה.

18 פברואר 2014

בשנה האחרונה מנהל ביה"ס מיזם משותף עם המשרד להגנת הסביבה להטמעת בנייה ירוקה באקדמיה. כחלק מפעילות המיזם המשותף, ובשיתוף פעולה אינטנסיבי ומוצלח עם המועצה לבנייה ירוקה, אירח בית הספר ביום ה', 13.2, מפגש מקצועי-אקדמי. מפגש זה היווה חלק מתוכנית מתמשכת של שיח עם חברי סגל ממוסדות אקדמיים בארץ העוסקים בהיבטים שונים של בנייה ירוקה, כולל אדריכלות, תכנון, עיצוב מוצר ועוד, ובניית תוכניות פעולה להסרת חסמים וקידום העיסוק האקדמי בתחום.

 

חלקו הראשון של המפגש כלל יום עיון פתוח לקהל, והחל בהצגה של תוכנית דומה של האיחוד האירופי לקידום בנייה ירוקה במספר מוסדות אקדמיים ברחבי אירופה - EDUCATE.

פרופ' סרג'יו אלטומונטה, מנהל התוכנית לתואר שני באדריכלות באוניברסיטת נוטינגהם, שריכז את הפרויקט האירופי, העביר מצגת מרתקת על החשיבה מאחורי התוכנית ועל הכלים השונים שפותחו במסגרתה. בהמשך הוצג התהליך הישראלי שאנחנו נמצאים בעיצומו, וכמה מהפעילויות העתידיות המתוכננות. בין היתר הוצג קורס open source להוראת אדריכלות ירוקה, שפותח ע"י המועצה הישראלית לבנייה ירוקה ויהיה זמין לכלל מוסדות החינוך בארץ.

 

אחר הצהריים המשיך המפגש בסדנה של קבוצות העבודה הפעילות בתהליך הישראלי. הקבוצות הציגו פרויקטים ורעיונות לפיתוח, כדי להתגבר על חסמים מערכתיים ולקדם את הטיפול בנושא בנייה ירוקה באקדמיה בארץ. פרופ' אלטומונטה הגיב על הרעיונות השונים מתוך ניסיונו, ונתן למשתתפים נקודות רבות למחשבה וכיוונים להמשך עבודה.

 

בסיומו של אירוע מוצלח במיוחד, אנחנו חוזרים יחד עם שותפינו וכל המשתתפים מהמוסדות האקדמיים השונים לעבודה השוטפת ולבניית מערך משולב לקידום בנייה ירוקה באקדמיה בארץ. המשרד להגנת הסביבה, שיזם וקידם את המהלך כולו, בוחן את הפרויקטים ומנסה לסייע ביישומם. בחודשים הקרובים יתקיימו מספר פעילויות נוספות במסגרת תהליך זה, עליהן נעדכן בקרוב. לקראת שנת הלימודים הבאה מתוכנן להסתיים פרויקט זה במיזם שלנו במסמך אסטרטגי עבור המשרד להגנת הסביבה, שיעסוק בהיבטים ואמצעים שונים לקידום בנייה ירוקה באקדמיה בישראל.

 

 

תודה לאדר' יהונתן אלעזר מהמשרד להגנת הסביבה, לפרופ' אלטומונטה על ביקורו המוצלח, לד"ר נעם אוסטרליץ, שמרכז אקדמית את כלל הפעילויות במסגרת המיזם המשותף, ולצוות המקצועי והנהדר של המועצה לבנייה ירוקה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>