גאווה ירוקה - בניין הקפסולה קיבל את הדירוג הגבוה ביותר של התקן האמריקאי לבנייה ירוקה!

בניין הקפסולה של החוג ללימודי הסביבה קיבל את ההסמכה הסופית של התקן האמריקאי לבנייה ירוקה, בדירוג הגבוה ביותר: LEED Platinum

27 נובמבר 2014
גאווה ירוקה - בניין הקפסולה קיבל את הדירוג הגבוה ביותר של התקן האמריקאי לבנייה ירוקה!

בניין החוג ללימודי סביבה בבית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ ע"ש פורטר קיבל את ההסמכה הסופית של התקן האמריקאי לבנייה ירוקה, בדירוג הגבוה ביותר:  LEED Platinum. הפרויקט קיבל 92 נקודות מתוך 93 הנקודות אליהן שאפו המתכננים להגיע, ומתוך ניקוד מקסימלי של 110 – ניקוד המציב אותו בין הבניינים הירוקים המובילים בעולם - עד כה רק 17 מבנים בעולם קיבלו ציון של מעל ל-90 נקודות!

 

תקן LEED (ראשי תיבות של Leadership in Energy and Environmental Design) נוסח ע"י המועצה האמריקאית לבנייה ירוקה (US Green Building Council), והוא התקן המוביל בעולם לבנייה ירוקה. התקן מבוסס על מדרג של 100 נקודות, בתוספת  10 נקודות בונוס על חדשנות או חשיבות אזורית של הפרויקט – דירוג פלטיניום, הגבוה ביותר כאמור, מושג מעל 80 נקודות.

 

ברכות לצוות המתכנן של הבניין: אקסלרוד-גרובמן אדריכלים (אירית אקסלרוד ויאשה גרובמן), סטודיו גאוטקטורה (יוסי קורי), חן אדריכלים (נילי וניר חן), ומשרד אדריכלות הנוף ברוידא-מעוז (עליזה ברוידא ורות מעוז). המורכבות והחדשנות של הבניין פורץ הדרך דרשו ידע נרחב, כלים מתקדמים ועבודת צוות הדוקה כבר משלבי התכנון הראשונים – והפרויקט הוא תוצאה של העבודה המשותפת והמאומצת של צוות האדריכלים יחד עם קבוצה רחבה של שותפים ויועצים שתרמו כבר משלבי התכנון. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>